Socjalizacja
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(3)
Forma i typ
Książki
(3)
Poradniki i przewodniki
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(3)
Placówka
Wypożyczalnia
(3)
Autor
Armstrong Nicky
(1)
Chromiec Elżbieta
(1)
Sawicka-Chrapkowicz Anna
(1)
Sunderland Margot
(1)
Surzykiewicz Janusz
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(3)
Język
polski
(3)
Odbiorca
Dorośli
(3)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(2)
Temat
Powieść amerykańska
(2412)
Literatura dziecięca polska
(1545)
Powiastka
(1224)
Powieść angielska
(1017)
Powieść obyczajowa
(910)
Socjalizacja
(-)
Literatura młodzieżowa polska
(723)
Powieść polska
(721)
Literatura młodzieżowa amerykańska
(531)
Poezja polska
(394)
Powieść przygodowa
(383)
Polska
(373)
Literatura dziecięca amerykańska
(363)
Kobieta
(358)
Literatura młodzieżowa angielska
(335)
Opowiadanie
(315)
Pamiętniki polskie
(279)
Literatura dziecięca angielska
(270)
Powieść francuska
(255)
Komiks
(249)
Publicystyka polska
(249)
II wojna światowa (1939-1945)
(224)
Literatura polska
(216)
Opowiadania
(201)
Literatura młodzieżowa niemiecka
(174)
Powieść niemiecka
(170)
Żydzi
(170)
Wojna 1939-1945 r.
(163)
Bajka
(162)
Dramat polski
(158)
Literatura dziecięca francuska
(139)
Dziecko
(136)
Literatura dziecięca amerykańka
(136)
Literatura dziecięca
(118)
Rodzina
(118)
Fantasy
(113)
Powieść kanadyjska
(112)
Literatura dziecięca belgijska
(110)
Powieść fantastyczna
(110)
Wierszyki
(107)
Baśń
(106)
Powieść rosyjska
(100)
Powieść szwedzka
(99)
Język polski
(94)
Wojsko
(89)
Wychowanie w rodzinie
(89)
Miłość
(88)
Władcy
(88)
Powieść grozy
(87)
Biografie
(86)
Samorealizacja
(85)
Jan Paweł II (papież; 1920-2005)
(83)
Życie codzienne
(80)
Literatura
(79)
Pisarze polscy
(79)
Zwierzęta
(79)
Duchowieństwo katolickie
(77)
Powieść fantastyczno
(77)
Literatura podróżnicza polska
(75)
Opowiadania polskie
(75)
Bajki
(73)
Opowiadanie polskie
(72)
Turystyka
(72)
Aktorzy polscy
(69)
Film polski
(69)
Filozofia
(69)
Literatura młodzieżowa francuska
(69)
Powieść hiszpańska
(68)
Dziennikarze
(66)
Stosunki interpersonalne
(66)
Teatr polski
(66)
Literatura dziecięca niemiecka
(65)
Małżeństwo
(65)
Powieść australijska
(64)
Boże Narodzenie
(63)
Historia
(63)
Polacy za granicą
(63)
Psychoterapia
(59)
Pamiętniki angielskie
(57)
Politycy
(56)
Sztuka
(56)
Arystokracja
(55)
Horror
(55)
Marksizm
(54)
Warszawa
(54)
Wojna
(54)
Lenin Wladimir Iljić (1870-1924)
(53)
Młodzież
(53)
Powieść historyczna
(53)
Przyjaźń
(53)
Armia Krajowa
(52)
Pamiętniki amerykańskie
(52)
Aktorzy
(51)
Kultura
(51)
Obyczaje
(51)
Odżywianie
(51)
Śledztwo i dochodzenie
(51)
Relacje międzyludzkie
(50)
PRL
(49)
Powieść irlandzka
(49)
Papiestwo
(48)
Gatunek
Poradnik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(1)
3 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(Wyzwania Pedagogiki - Międzykulturowość)
Odbiorca
Przynależność kulturowa
Książka ta stanowi studium empiryczne z zakresu nowej subdyscypliny nauk pedagogicznych – edukacji międzykulturowej. Autorka bada stosunek dziecka do szeroko rozumianej obcości kulturowej, skupiając się na zagadnieniu nauczania obcojęzycznego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dzieci powinny dorastać w miłości, w poczuciu, że są akceptowane i szanowane, że są wyjątkowe takie, jakie są. Dostarczenie przez rodziców odpowiednich wzorców zachowań i wsparcia jest konieczne do utrwalenia pozytywnych postaw. To zapewnia dzieciom siłę, umiejętność radzenia sobie z trudnościami i stabilne poczucie własnej wartości. Dzieci z niską samooceną czują się nieważne, nie lubią siebie, wciąż mają poczucie, że nie są wystarczająco dobre, są samokrytyczne, nieustannie spodziewają się kolejnych porażek lub rozczarowań. Dzieci, które są odpychane, zawstydzane, krytykowane, którym daje się odczuć, że są niechciane lub niepotrzebne, wykształcają wiele toksycznych, destrukcyjnych zachowań. Pozwalają się źle traktować, uważając, że nie zasługują na nic lepszego, lub gnębią innych, ponieważ czują się bezwartościowe. Unikają konfrontacji, zaniżają znaczenie własnych osiągnięć, wycofują się z zamierzonych działań. Mogą też być bardziej podatne na zaburzenia psychiczne, w tym depresję. Co wyróżnia dziecko z niską samooceną? Zbyt łatwo się poddaje albo w ogóle nie podejmuje działania. Nie zabiera głosu, wstydzi się wyrażać własne zdanie. Przestaje wierzyć w pochwały, pozytywne opinie na swój temat, a nawet w to, że ktoś może je lubić lub kochać. Przyciąga prześladowców, często wchodzi w rolę ofiary, nie broni się przed okrucieństwem czy cierpieniem – nie zna swoich granic. Idealizuje innych i deprecjonuje siebie. Nie lubi wyróżniać się z tłumu, stara się być „niewidoczne”. Rozwija negatywne myślenie i poczucie nieuniknionej porażki. Żyje z wewnętrznym krytykiem w głowie. Sabotuje dobre wydarzenia, niszczy pozytywne relacje, odrzuca szczęście – czując, że na to nie zasługuje. Może przejawiać zachowania antyspołeczne i agresywne. Jest podatne na zaburzenia odżywiania, samookaleczanie i depresję. Dzięki tej książce: zrozumiesz dziecięce poczucie braku wartości, dotrzesz do źródeł niskiej samooceny dziecka, rozpoznasz emocje, które kryją się za jego trudnym zachowaniem, dowiesz się, jak rozmawiać z dzieckiem, by pomóc mu przepracować problemy, ułatwisz dziecku nazwanie niewypowiedzianych uczuć, nauczysz dziecko wyrażania własnych emocji i opinii, wzmocnisz poczucie własnej wartości dziecka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Problem przemocy w szkole wzbudza duże zainteresowanie naukowców. Większość realizowanych do tej pory badań dotyczących problemu, miała charakter sondażowy i wyjaśniała jedynie mały wycinek rzeczywistości. Pojawiła się więc potrzeba realizacji dużego projektu badawczego, który dałby podstawy do kompleksowego spojrzenia na temat. Zadania tego podjęło się w 1995 roku Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej MEN. Celem realizowanego projektu badawczego było uzyskanie danych niezbędnych do oceny rozmiaru zjawiska przemocy i jego uwarunkowań, weryfikacja zależności między wyodrębnionymi w przyjętym modelu cechami poszczególnych środowisk socjalizacyjnych a agresywnymi zachowaniami uczniów i w końcu wskazanie sposobów przeciwdziałania przemocy. Prezentowane badania zaprojektowane zostały zgodnie z socjoekologicznym modelem agresji w szkole, który przenosi odpowiedzialność za stosowanie przemocy z ucznia na płaszczyznę relacji między nim a innymi elementami środowiska lokalnego - uczniami, nauczycielami, rodziną, mediami i szkołą. Książka jest obszerną relacją z prezentowanych badań. Podzielona została na trzy części.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej